Toerist in eigen land

08-02-2014 19:15

 

Tegen al mijn verwachtingen in is de sfeer hier in huis meer dan plezierig ondanks mijn moeder haar afwezigheid! Ik sta er eerlijk gezegd nog steeds versteld van dat het bijvoorbeeld zo soepel verloopt tussen mijn vader en mijn zusje. En dat ook ik de kracht tot nu toe heb gehad om de moederrol die ontbreekt in huis niet op te vullen maar vooral lekker Megan te blijven. Gisteren zijn mijn vader, oudere zus en ik op pad geweest, mijn zusje kon helaas niet mee wegens menstruatieklachten, en wij hebben volop van deze zonnige dag kunnen genieten!
 
De zon was nog geen vijf minuten aan het stralen en mijn vader besloot halsoverkop om de Zaanse Schans te gaan bezoeken in Zaanstad, een bezienswaardigheid waar mijn zus en ik nog nooit eerder van hadden gehoord. Maar goed spontaan en onvoorbereid stapten we in de auto, met Rowan achter het stuur, de tomtom in Megan haar handen en papa op de achterbank! Laten we het niet hebben over de match 'Megan - tomtom', want zoals je het waarschijnlijk al kunt raden konden de tomtom en ik het niet bepaald goed met elkaar vinden haha. Eenmaal aangekomen bij de Zaanse Schans konden we de plek waar mijn vader met zoveel lovende woorden over sprak eindelijk met eigen ogen bewonderen.
 
We liepen daar uren rond en deden onder andere kennis op over hoe kaas wordt gemaakt in Nederland, hoe je een klomp kan maken uit een blok hout en waar de Nederlandse boeren vroeger van leefden. Al ben ik normaal gesproken niet gesteld op musea, cultuur en dergelijke kon ik uit deze dag toch erg veel plezier en genot halen! We hebben namelijk uren met elkaar gelachen, genoten van de zon, van de omgeving en van elkaars aanwezigheid! Optimaal kunnen genieten van de kleinste momenten is dan ook hetgeen dat ons gezin met elkaar verbindt. De vreugde, het plezier en de blijdschap kon men echt van onze gezichten aflezen gisteren. Kortom het was een zeer geslaagde dag!