'Ik hou van je'

09-09-2014 13:39

 

Mijn dankbaarheid voor hetgeen dat wij delen, oftewel mijn intense waardering, zal ik nooit goed op papier kunnen uiten. Noch in uitgesproken woorden kunnen vertellen. Dat komt doordat woorden en uitspraken een beleving al van zichzelf kaderen en inkleuren. 

Achter mijn 'ik hou van je' schuilt namelijk ook dat ik je niet kwijt wil raken en mijn hand door het vuur zou steken voor je. Al spreken de woorden dat misschien niet direct uit. En zelfs dan heb ik niet de gehele boodschap overgedragen, maar heb ik jou slechts een blik laten werpen op mijn 'houden van'. Want zo'n grote boodschap bevat zo weinig woorden. 

Wellicht is het dus beter om bepaalde belevingen niet te uiten in geschrifte of spraak. Maar om het in haar puurste en reinste vorm te laten; het gevoel.