Welkom op mijn weblog!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biografie

 
 

Megan, een creatieve en dichtende schrijver, is geboren op 10 juni 1994 in Naarden. Ze is de dochter van David de Wit en Angela Hogendek- de Wit die inmiddels 15 jaar met elkaar getrouwd zijn. In dit huwelijk kregen ze ook een andere dochter genaamd Kimberley, een 16 jarige puber waarmee ze regelmatig botsingen heeft. Qua persoonlijkheden zijn ze namelijk als water en vuur. Maar als het erop aankomt zal Megan als eerste voor haar zusje klaarstaan. Buiten dit gezin van vier heeft ze nog een oudere zus van 31 jaar oud met dezelfde vader, genaamd Rowan de Wit. Rowan woont op zichzelf en is al jaren afgestudeerd als eerstelijns psycholoog.

In Megan haar kindertijd werd er ADHD bij haar vastgesteld en dit had een behoorlijke impact op haar verdere leven. Niet alleen kreeg ze medicatie voorgeschreven maar ook een specifieke etiket op haar naam staan. Bij de overgang naar de middelbare school kwam het al gauw naar voren dat ze struikelde met concentratieproblemen en een gebrek aan discipline. Ook thuis hadden haar ouders er soms moeite mee om haar binnen de lijnen te houden. Vooral met haar vader kon ze slecht door één deur en hun relatie verslechterde naarmate haar pubertijd vorderde.

Desondanks ging ze op haar vijftiende met een mooie cijferlijst van het vmbo-tl af en maakte een goede start aan de opleiding doktersassistent mbo niveau 4. In deze periode ontwikkelde zich ook een bijzondere vriendschap met een oud-docent van haar middelbare school: Marit Swart. Een vriendschap die begon met een simpele klik tussen twee personen en uitgroeide tot een onvoorwaardelijke vriendschap. Marit Swart kwam absoluut op Megan haar ‘hand van 5’ te staan.

Naast deze opleiding werkte Megan als servicebalie medewerker in een supermarkt en deed veel ervaring op binnen de arbeidsmarkt. In een verder stadium van de opleiding liet ze zich weer van haar ongedisciplineerde kant zien en kwam regelmatig niet opdagen tijdens de lessen. Sterker nog ze was uiteindelijk van die 3 jaar maar 2 jaar in feite aanwezig op school. Echter behaalde ze haar diploma halverwege dit jaar wederom in één keer met een lange lijst aan zevens en achten. En om daar nog een schepje bovenop te doen behaalde ze deze zomer ook haar autorijbewijs. Vorige week heeft ze een begin gemaakt met de opleiding leraar Nederlands 2de graad en daarmee hoopt ze een plezierige carrière tegemoet te gaan. Megan realiseert zich wel dat er op het hbo een andere mentaliteit van haar wordt verwacht.

En als laatste nemen we een kijkje in de persoonlijkheid van Megan. Ze is een gepassioneerde dame, vol geladen met energie en stelt zich graag open voor anderen. Daarnaast treden impulsiviteit, gevoeligheid en nieuwsgierigheid ook sterk naar de voorgrond in haar karakter.

 

 

 

 

 

Mijn naam is Megan de Wit, ik ben 20 jaar oud en woon in het hartje van Amsterdam. Daar studeer ik aan de Hogeschool van Amsterdam als eerstejaars student voor de opleiding leraar Nederlands. Aangezien ik al jaren met veel plezier teksten schrijf ben ik gestart met een persoonlijke weblog. Hierin kom je verhalen tegen over mijn belevingen, alledaagse situaties, gedachten, werk etc. Neem gerust een kijkje op de website en ik hoop een reactie te mogen ontvangen in het gastenboek.

 

E: weblogmegan@outlook.com